Dj olmak için gerekenler.

 Nasıl dj olunur ya da dj olabilir miyim? 'Diyorsanız 'Evet siz de bir DJ olabilirsiniz. Dj olmak için hangi üniversite de okumalıyım demeyin bu işin raconu güncel kalmak ve çok fazla tecrübe edinmektir. Bunun için elbette çok çabalamanız gerekir. Öncelikle Dj nedir biraz buna bakalım dj'ler insanlara bulundukları ortama göre şarkılar çalıp bu şarkıları güzel bir şekilde mixleyen kişilerdir.

   Bir Dj'in sahip olması gereken özellikler nelerdir? 
Dj olmak isteyen biri müziği çok sevmelidir. Müzik onun için bir heves değil, aşk olmalıdır. İyi bir müzik kulağı olmalıdır. Ve gerçekten kaliteli bir dj olmak istiyorsa belli bir maddi imkana sahip olmalıdır.
Dj olmak istiyorum adlı yayınımızı okurken 2020 yılı en çok dinlenen yeni yabancı şarkıları bu sayfadan dinleyebilirsiniz. 2020 YENİ YABANCI ŞARKILAR

  Peki ben nasıl dj olurum?
Nasıl dj olurum ? -Evinizde bilgisayarınızın başında bile bu işi rahatça öğrenenirsiniz. Bunun için bir çok bilgisayar programları mevcut (virtual dj gibi) bu programları kullanarak kendinizi geliştirebilirsiniz yalnız bu programlar size sahne deneyimini yaşatmayacaktır. Dj olmak için çevrenizde bu işi yapan birilerinden destek isteye bilir veya dj kurslarına katılabilirsiniz. Kurslar çoğunlukla 1 ay içerisinde sona erer. Bas Tiz ve vocalin ne anlama geldiğini öğrenirsiniz ve profesyonel sistemlerde müziğin akışını duyabilirsiniz. (Dj workshop, Dj kursu) Üniversitele de djlik eğitimi verebiliyor fakat bu eğitimler akedemik olmaktan ziyade saatlik kurs şeklinde ilerliyor. İyi bir dj okulundan aracısız düşük fiyatlar bu eğitimi alırsınız.

(Virtual dj resimli anlatımı için buraya tıklayın.)

     Dj'lik için gerekli altyapıyı aldım kendimi nasıl geliştirebilirim ?

                Artık işin mantığını öğrendim diyorsanız kendinize uygun bir tarz belirlemelisiniz(house, r&b, elektro house gibi).Ve bir cd case oluşturmalısınız.Artık djler cdlerle pek uğraşmıyorlar dizüstü bilgisayar ve kaliteli bir ses kartı işinizi görecektir.Ve evinizde ufak bir dj setup almakta kendinizi geliştirmeniz sizin için fayda sağlayacaktır.

 Djlikten para kazanabilir miyim?

Evet kazanabilirsiniz. Ülkemiz Dj lerin iş yapabileceği çok sayıda yerle dolu siz çaylak bir dj olsanız bile turizm merkezlerimizde ki otellerde Dj'lik yapabilirsiniz. Kazanacağınız para çok olmayacaktır ama bu kendinizi geliştirmeniz için bir başlangıçtır. Sabırlı olun ve sadece işinize konsantre olarak başarının gelmesini bekleyin. Google'a animasyon Dj'lik yazarak ihtiyaç duyulan yerlerle iletişime geçebilirsiniz. Animasyon dj lik için doğru kişilerle çalışmakta fayda vardır. İşini iyi yapanları tenzih ederek söylüyorum bu piyasada bedavaya adam çalıştırmak isteyen de çoktur. Bedavadan kasıt sizin hevesleriniz kullanarak ücretsiz çalıştırmadır.

Ben artık iyi bir DJ'yim. 


 Siz kendinizi oldukça geliştirmiş olabilirsiniz belki isim yapmış yerlerde de çalabilirsiniz bu sizin çok iyi bir dj olduğunuzu göstermez. Eğer gerçekten kaliteli aranan bir dj olmak istiyorsanız yaptığınız iş kadar kendiniz de sevilen biri olmalısınız. Sizi eleştirenleri sabırla karşılamalı saygı duymalısınız
Ben dj'likten çok para kazanıyorum.    😍

Eve ben dj olmak istiyorum dediniz ve oldunuz dj'lik yaparak çok para kazanabilirsiniz ama sizin çok para kazanmanız aslında bir şeylerden ödün verdiğiniz anlamına da gelir çünkü dj olarak çok iyi bir aile hayatı kurmanız  zordur eğer bu işi yapıyorsanız gece hayatının risklerini de göz önüne almalısınız. Tutkuyla başladığınız bu işe yıllarınızı verip neredeyim ve ne yapıyorum sorusuna mutsuz cevap verirseniz hayatınızın en güzel yıllarından çalmış olursunuz. O yüzden iyi planlamalı ve yeteneğiniz bu işte varsa devam etmelisiniz, aksi takdirde benim gibi amatör bir dj olarak bu işi hobi haline de getirebilirsiniz.
İşte size gerçek bir dj performansı Dj Tiesto Power Mix

Hiç kimse kusursuz değildir! Ünlü dj'ler sahnelerde kötü performanslarda sergileyebilir.Ünlü djlerin unutulmaz hatalarını buraya tıklayarak izleyebilirsiniz

Yorumlar

  1. Bilgilendirdiğiniz için çok teşekkürler :)))

    YanıtlaSil
  2. Bu bilger cok iyi olmus tesekkurler

    YanıtlaSil
  3. Sağolun bu bilgiler çok yararlı oldu teşekkürler :)))

    YanıtlaSil
  4. ya djlik için nereye ve nasıl basvuru yapılıyor ve kazanları ne kdar

    YanıtlaSil
  5. ben ankara da magic 4 musicstudio su var netten magic4music sitesine başvur onlar dönüyorlar bilgi alabilirsin (ankaraya yakınsan gidebilirsen tabi) ben konya dan gittim

    YanıtlaSil
  6. gercekden dogruları söylüyorsunuz:D

    YanıtlaSil
  7. İnşallah olurum djdjdj:))

    YanıtlaSil

Yorum Gönder