Yeni bir meslek Sosyal medya uzmanlığı

Günümüz teknolojisi hayatı kolaylaştıran ve değiştiren gelişmeleri bize sunmaya devam ederken yakın zamanda varlığı dahi ortada yok iken şimdi kendisiyle içiçe yaşadığımız bir kavram çıktı ortaya : Sosyal Medya Uzmanlığı

 Sosyal medya nedir?

Bu sorunun yanıtı şuan bu yazıyı okuma durumunuzla ilintili. Ünlü markaları ve iş sahiplerini iş arayan potansiyellerle buluşturmasının yanısıra yine aynı işverenlerin kişilere ulaşmaları ve onlarla ilgili bilgi toplamaları ve hatta iş teklif etmeleri artık mümkün. Sürekli bir iletişim yöntemidir ve artık kişiler sosyal medya uzmanlığı başlığında bir iş alanında aktif olarak görev alabilmektedirler. Geleneksel medyanın aksine sosyal medyada bilgi doğrudan bireyin hizmetine doğru akmaktadır. Kimi zaman deprem sonrası hızlı haberleşme için, kimi zaman bir hasta yakınının kan arayışına çare bulma adına ve kimi zamansa toplumsal tabuları özgürce eleştirebilen ünlü veya ünsüz kişileri takip edebilmek için geçerli bir araçtır. İşte tam da bu noktada sosyal medya uzmanlığı yeni doğmuş bir alan olmanın tüm güzelliklerini içinde barındırmaktadır. Örneğin, Ülker ya da Teknosa gibi büyük firmalar sosyal medya üzerinden reklamlarını yaparak insanlarla olan etkileşimlerini geleneksel reklam anlatılarından farklı bir alana taşımışlardır. Sosyal medya uzmanı ise tam da bu noktada devreye girer. Kısıtlı veri ve argümanla en yüksek faydayı sağlamaya çalışan uzmanlar, sosyal medya hesaplarını, reklamları ve içerikleri kontrol etmekle yükümlüdürler. Başlangıçta herhangi bir Twitter ya da Facebook hesabını kullanmak kadar basit görünen bu iş, bir süre eğitim programına tabi tutulmanız gereken ve en küçük hatada marka imajını zedelemenizden ötürü işinize son verilebilecek riskli ve hassas bir denge arz etmektedir. Şirket sahipleri bir nevi markalarını teslim ederler, yeterli bütçe ayırırlar, kurum olarak beklentilerini aktarırlar ve gerisini sizin pratikliğinize ve dikkatinize bırakırlar. Müşterilerin istek ve şikayetleri bu mecra aracılığı ile kolayca aktarılabilmektedir ve sorunlar hızlıca çözüleceğinden sistemler daha dinamik bir biçimde çalışmaktadır. Sosyal medya markalara belli bir etkileşim trafiği sağlar. Ünlü bir marka sosyal medya hesabından paylaştığı linkiyle müşterilerini ve hatta potansiyel müşterileri ana internet sitesine yönlendirebilir ve kişiler farklı ürünleri de inceleme ve tanıma imkanı bulurlar. Bu alan için belli sertifika programları uygulanmaktadır ve kurslar verilmektedir. Önemli olan kişinin kendini bu işe yatkın ve azimli görmesidir.
Not : Bu alanda faaliyet gösteren arkadaşlarımızın bana aşağıdaki e-mail adresimden ulaşmalarını rica ediyorum.

Bu yayın konuk yazar  Sinem Ülbeği tarafından yazılmıştır. Yazara ela-izmir@hotmail.com adresinden ulaşabilirsiniz.

Yorumlar