Üniversitede Turizm ile ilgili bir bölümde okumak - Turizm işletmeciliği ve Otelcilik

   Eğer üniversitede turizm ile ilgili bir bölümde okuyorsanız öyle çok atacak bir havanız yoktur. Çevrenizdekiler size ne okuyorsun diye sorduğunda siz turizm dediğinizde bazıları susar yorum bile yapmaz bazısı çok bilmiştir ''turizm okununca ne oluyor veya herkes turizm okuyor okuma daha iyi '' gibi yorumlarla sıkça karşılaşırsınız.''Peki turizm okumak gerçekten bu kadar sıradan mıdır?'' diyorsanız bu konuya biraz sonra değineceğim.

Şimdi turizm ve bölümlerine bakalım turizm bölümlerin sonunda genelde işletmecilik olur bunlar turizm otel işletmeciliği, turizm seyahat işletmeciliği, turizm konaklama işletmeciliği ve turist rehberliği diye devam eder. Ders içeriklerine bakacak olursak eğer işletmecilik okuyorsanız iktisat, muhasebe , ekonomi gibi sayısal derslerle boğuşmak için hazır olmalısınız ayrıca bölümlerin bilgisayar program dersleri de çok kolay değildir. Peki biz turizm okuyoruz yabancı dil dersleri der iseniz evet bunlarda okuluna göre verilen ders saatleri ve dersler değişebilir genelde İngilizce ve Almanca her sınıfta alınabilecek derslerdir üst sınıflarda Rusça, Fransızca alınabilir. Dersler diğer işletme, kamu yönetimi gibi bölümlere nazaran biraz daha hafiftir bu yönden rahat olun.

Ülkemizde Turizm okumak neden çok değerli değildir?
Bu sorunun da cevabı oldukça basittir ülkemiz turizm cenneti olmasına rağmen bir kaç okul dışında diğer üniversitelerin eğitim kaliteleri oldukça düşüktür ayıca turizmden mezun olan bir öğrenci kendini tüm okul hayatı boyunca geliştirmemiş ise yabancı dile sahip olsa dahi normal bir maaşla kötü koşullarda çalışacaktır.Turizm aile hayatı kurup evden işe işten eve tarzda bi hayat yaşayacak insanlar için de uygun değildir bu yüzden çoğu zaman turizm okunur ama turizmde çalışılmaz ve turizm okuyan birine turizmci gözüyle bakılamaz ve meslek değersizleşir.

Turizm okuyanlar üniversite bittikten sonra nerelerde çalışırlar?
Turizm okuyanlar genellikle öğrencilik zamanlarında turizm ile ilgilenirler ve yaz aylarında turistik tesislerde çalışarak turizmden soğurlar işte asıl can alıcı nokta burasıdır çünkü turizm tesislerinde çalışanların hali gerçekten içler acısıdır. Siz eli yüzü düzgün bir resepsiyonist bile olsanız otelin size vereceği konaklama yeri içler acısı bir yer olacaktır yediğiniz yemek ise genelde çok kötü olacaktır. Çok fazla çalıştırılıcaksınız çünkü bizim ülkemizde turizm personeline değer bu kadar veriliyor işte bu ve daha sayamayacağım bir sürü neden yüzünden turizm öğrencileri turizmci olmaktan uzaklaşırlar.

Turizmden mezun olan öğrenciler kpss'de çok fazla şansları olmadığından genellikle bankalarda çalışırlar aslında en ideali de budur çünkü turizm öğrencilerinin çoğunluğunun yabancı dilleri vardır ve iletişim becerileri yüksektir  bunlar da onlara diğer adaylardan bi adım öne çıkma fırsatı verir. Eğer siz kendinizi oldukça geliştirir iseniz turizm şirketlerinde yüksek maaşla iyi bir ortamda çalışabilirsiniz ama bunun yerine bir turistik tesis işletmek daha mantıklıdır. Her ne kadar acımasızca eliştirsem de bazı konuları gerçek budur umarım zamanla her şey dahada güzelleşir turizmciler hak ettikleri değeri alırlar...

2015 yılında turizm okumak sizce nasıldır? Genç turizmciler sektörünüzün olumlu ve olumsuz yönlerini yorum olarak bizimle paylaşın ki yeni gelecek olan devrelerin yoluna ışık tutulsun.

Yorumlar

  1. çok doğru bir yaklaşım.. şu an turizm ve otel işletmeciliği okuyorum ve seneye okulum bitecek. ne olacağıma dair bir fikrim yok :( aslında kendi yerlerimi(!) açmak istiyorum ancak onun için de sermaye lazım. neyse, bakalım nolucaz? :D

    YanıtlaSil
  2. Eğer turizm okuyacaksanız ilk hedefiniz kendi işletmenizi açmak olsun. Turizm okumak garsonluk yapmak değildir arkadaşlar. Turizm okulları işletmeci ve yönetici yetiştirir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hazırlık okumalımıyım kocaeli üniversitesinde okuycam bu yıl

      Sil
  3. Tercih etmek isteyen arkadaşlara önerim şudur: turizm lisesinde okumuş olsanız dahi tercih etmeyin eğer çok iyi üniversitelerde okumayacaksanız. Çok iyi diyebileceğimiz 1-2 üniversite var ama ordan da mezun ilduğunuz da size verilen maaşı beğenmeme ya da kalınan yerleri beğenmemeyle başlayabilirseniz. Ama yok ben dilimi geliştirip yurtdışına yerleşirim orda bu işi yaparım derseniz olabilir. Ama genel itibariyle tercih etmek isteyen arkadaşlar: kesinlikle etmesinler!

    YanıtlaSil
  4. Ve tabiki diğer sorumda şu açıktan okuyabilirmiyim okursam daha mu zorlanırım İstanbul üniversitesinde okuyacağım

    YanıtlaSil
  5. Osmangazi unversitesinde turizm okumak istiyorum sizce dogru yopdamiyim

    YanıtlaSil
  6. Merhaba ben osmangazi unisinde turizm bolumu okumak istiyorum dogru yoldamiyim sizce?

    YanıtlaSil
  7. Merhaba, ben almanyada yasiyorum suan liseye gidiyorum ve 4 dilim var almanca, türkce, fransizca ve ingilizce burda almanyada turizm okumak istiyorum ve tr de calismaya düsünüyorum acaba dogru muyumdur? Iyi fikirmidir? Burda alirlarmi beni ve de alirlarsalar dediniz gibi temizlikcimi olurum?

    YanıtlaSil

  8. Turizm ve Otel İşletmeciliği taban puanları 2020 açıklandı. Resmi veriler ışığında önlisans için hazırladığımız Turizm ve Otel İşletmeciliği başarı sıralaması 2019 ‘da ayrıca iki yıllık Turizm ve Otel İşletmeciliği bölümü hakkında bilgi vermeye çalışmaktayız. Bunun yanında kontenjanlara da yer veriliyor. https://yksdestek.com/turizm-ve-otel-isletmeciligi-2-yillik-taban-puanlari/

    YanıtlaSil
  9. Merhaba bu seneki tercihlerim de turizm ve otel işletmeciliği bölümünü yazmıştım çıktı Selçuk Üniversitesi sizce nasıl okumalı mıyım o

    YanıtlaSil
  10. Ben turizm ve seyahat hizmetleri okudum Çanakkale'de. Gerçekten boş yere okuyorsunuz arkadaşlar.Staj olarak ETS alıyor sizi bi otele götürüyor orda misafirleri ağırlıyorsunuz falan filan saatleri berbat sabahın körün de kalkıp gece eve dönüyorsun. Ev de ne ev ama. Bu bölümün işini yapabilmek için okumana gerek yok. Otele gidip abi ben ameleyim burda çalışabilir miyim deseniz size bizim işimizi önerirler. Çok büyük bir hayal kırıklığı ve zaman kaybı kesinlikle bana göre bir iş değilmiş. Autocad kurslarına gidip teknik ressam oldum şimdi. SAKIN turizm okumayın sakın arkadaşlar. Okuması çok zevkli ama sonrasın da ekmek yok... çalışacak yer yok... adam akıllı bi maaş yok... bide staj 3 ay... bütün yazınız çöp.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder