2. Öğretim Üniversite Öğrencileri İçin İş Fırsatı

İşkurdan harç paraları kaldırılmayan ikinci öğretim üniversite öğrencileri için dev bir adım geldi. Bu konu üzerinde yaptığım araştırmalarla şunları öğrendim; öğrenciler en az 2 çalışanı olan herhangi bir işletmede mesaiye başlıyorlar ilk 6 aylık çalışma döneminde öğrencinin maaşı ve sigorta primi işkur tarafından ödeniyor. Burada amaç örneğin; matbaacılık okuyan bir 2. öğretim üniversitelinin gündüz bir matbaada çalışarak deneyim kazanması İşkur'un ortaya çıkarttığı bu projenin detaylarına inecek olursak öğrenciler çalışacakları işi ister kendileri buluyor isterlerse de İşkur bu konuda yardımcı oluyor. İşletmeler her 10 çalışanda 1 kişiyi kasalarından para çıkartmayarak işe alabiliyor. Örneğin; 500 çalışanı olan bir işletmede İşkur güvencesiyle 50 kişi çalışabilir.İşkurun bu projesine öğrenciler 6 aylık dönemler halinde başvurabiliyor. Bir dönemlik çalışma sonlandığında bir 6 ay beklenip diğer dönemde bu uygulamaya tekrardan başvurulabilir.Bu işe başvuru sonrası öğrenim kredileri veya burslarda kesilme olmadığınıda belirtmeliyim. İkinci öğretim öğrencileri harçların kaldırılmaması veya bu konuda indirime gidilmemesini pek hoş karşılamamıştı. Bu sistem sayesinde haksızlık giderilmiş olacaktır. Daha fazla bilgiyi bulunmuş olduğunuz ilin işkur müdürlüğünden öğrenebilirsiniz. Üniversite öğrencileri için sizlerinde para kazanma yolları konusunda  fikirleriniz varsa lütfen yorum olarak bizimle paylaşın.

Yorumlar