Uzaktan eğitim ile yüksek lisans sistemi

İnternet üzerinden eğitim yani uzaktan eğitim ile yüksek lisansınızı Türkiye'de ki bir çok üniversitede tezli veya tezsiz olarak  yapabilirsiniz. İş hayatınıza devam ederken kariyerinize yüksek lisansıda eklemek istiyorsanız bu sistem tam da size göre. Öncelikle bu sisteme dahil olan üniversitelerin standart  olarak başvuru şartları, ücretleri veya sistem işleyeşinin olmadığını belirtmeliyim. Burada yer alan bilgiler sistemin tanıtılması ve hakkında genel bir bilgi sağlanması amacıyla yazılmıştır.

Başvuru şartları

Bir lisans bölümünden mezun olmak ve uzaktan eğitimle ile yüksek lisans programı sunan üniversitenin şartlarını yerine getirmiş olmak. Çoğu üniversite Yds'ye girme şart istemiyor. Alesten  en az 55  almak yeterli oluyor.

Uzaktan eğitim ile yüksek lisans dersleri nasıl işlenir?

Her hafta işlenecek olan dersler öğretim elemanı tarafından sisteme yüklenir.  Ders notları öğrencilerin tekrar etmeleri amacıyla dönem sonuna kadar sistemde kalır. Vize ve ödevler internet üzerinden yapılır. Final sınavı için okula gidilmesi gerekir. (Üniversitelere göre bu uygulamalar farklı olabilir.)

Eğitim ücretleri

Eğitim süresi 3 dönem olan bu sisteme 5 -  22 bin tl arasında ücret yatırmanız gerekmektedir. Ücret farkları eğitim veren üniversitelerin devlet veya vakıf üniversiteleri olmasından kaynaklanır. Ayrıca ücreti 12 aya kadar taksit yaptırabilirsiniz.

Uzaktan eğitimle yükseklisans yapılabilen başlıca üniversiteler.
  • Ahmet Yesevi Üniversitesi
Bilgisayar Mühendisliği
Yönetim Bilişim Sistemleri
e-MBA programı (İnternet Üzerinden İşletme Yüksek Lisans Eğitimi)
Sağlık Kurumları İşletmeciliği
Yönetim ve Organizasyon
Eğitim Yönetimi
Yerel Yönetimler
  • Anadolu Üniversitesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü
E-Konaklama
Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Gelişimsel Yetersizlikleri Olan Çocukların Öğretmenliği
e-MBA Programı
  • Atılım Üniversitesi
e-MBA Programı
  • Bahçeşehir Üniversitesi
e-MBA Programı
  • Beykent Üniversitesi
e-MBA Programı
  • Fatih Üniversitesi
e-MBA Programı
  • Gazi Üniversitesi
Bilişim Sistemleri
  • İstanbul Bilgi Üniversitesi
e-MBA Programı (İşletme Yönetimi Yüksek Lisans Programı
  • Maltepe Üniversitesi
e-MBA Programı (e-İşletme Yüksek Lisans)
  • ODTÜ
Enformatik Online-Yüksek Lisans Prgramı
Informatics Online
  • Sakarya Üniversitesi
e-Bilişim Teknolojileri
e-Mühendislik Yönetimi
Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Işık Üniversitesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • İstanbul Üniversitesi
Enformatik
  • İstanbul Aydın Üniversitesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü

Sistem hakkındaki ayrıltılı bilgileri üniversitelerin resmi web sayfalarından alabilirsiniz.

Yorumlar