Nedir bu Türkçe rap merakı?

rap müzik
    Türkçe Rap merakının ne olduğundan önce Rap müziğin ne olduğuna değinmemiz konunun daha iyi anlaşılmasını sağlayacaktır. Rap müzik hip-hop kültürünün bir ürünüdür.Hip-hop kültürü 1970'li yıllarda Amerikalı zencilerin ortaya çıkardıkları bir kültürdür.Bu kültürün öğelerine değinecek olursak  Rap, graffiti, break dance ve dj' lik olarak sıralayabiliriz.Biz bu gün Rap müzik üstünde duracağız.Rap'in açılımı 'Rhytm And Poem' yani ritim ve şiir demektir.Özünde şiir yazma sanatı olan rap Türk gençleri tarafından ustalıkla yapılıyor.Ben rap müzikle uğraşan rap'çilere cümle mühendisleri diyorum.Bazen bir rap şarkıyı dinlediğinizde kendinizi satranç oynarmış gibi kelimelerin yüklediği anlamları yakalamaya çalışırken buluyorsunuz.Rap bu yüzdendir ki her yaşa hitap edebiliyor.İnanıyorum yakın zamanda rap müzik üst yaşada hitap edecektir bu şaşırması gereken bir konu değil normal olan bir şey olacaktır.Türk gençleri müzik alanında eğitimleri olmasa bile kendi yaptıkları beatlerin(müzik alt yapısı) üstüne düşünerek, hayatı sorgulayarak, sistemi eleştirerek şiirler yazıyor.Bu aslında muhteşem bir şey değilmi? Yıllarca gençlere okuma ve yazma  alışkanlığı kazanılması için eğitimler veriliyor  peki hangi eğitim rap müzik kadar bu gençlerin üzerinde başarılı oldu?Cevabını ben vereyim olmadı tabiki eğitim hayatında gençler çok faydalı şeyler öğrenselerde genç gibi düşünemeyen onları üretmeye, sorgulamaya sevketmeyen eğitim rap müzik karşısında oldukça gerilerde kaldı.

      Rap müziğin eleştirilmesi gereken konularıda var elbette bazen rap şarkılar içerisinde hoş olmayan cümleler ve rapçillerin atışmalarında (diss atma) ahlak sınırlarını zorlayan kelimelerde oluyor.Bunlar bir Amerikan müziği olan rap'in bize getirdikleri olumsuzluklar.Kültür farkından dolayı malesef gençlerimiz de bu hataya düşüyorlar ve belkide rap müziği kendi elleriyle diğer insanlara sevdiremiyorlar.Umuyorum rap müziği bizim kültürümüz içerisinde bizim ahlaki değerlerimize bağlı kalarak toplumun geniş kitlelerine dinletebilir rapçiler.Çünkü RAP TÜRKÇE GÜZEL!

Sizlerle çok beğendiğim bir rap şarkısını paylaşıyorum.


Yorumlar