Blogger da menü oluşturmak

Bloggerda sayfa oluşturup bu sayfaların herbirine farklı içerik eklemek istiyorsak Bağlantı Listesini Kullanırız.Bağlantı listeleri ile oluşturduğumuz her yayının içerisindeki etiketler istediğimiz yayının istediğimiz menüye gitmesini sağlar oldukça basit bir işlem bir örnekle nasıl yapılacağını öğrenelim.

Kendi Blogumdan örnekle Menülerden BİLGİSAYAR menüsünü nasıl yaptığımı öğrenelim.


1)Yayın Oluşturmak

Windows 8 özellikleri adlı bir yayın oluşturdum alttaki resimde gördüğünüz gibi sağ üst tarafta olan etiketler bölümünden kayıdımla ilgili olan 3 anahtar kelimeyi girdim.Bu anahtar kelimeler bilgisayar,teknoloji,windows 8 bu 3 kelimeyi ewtiket olarak girmemin amacı arama motorlarının içeriğimi daha rahat bulabilmesi için ama BİLGİSAYAR kelimesinin diğer bir amacı bloggumda üst tarafta menülerde yer alması ve kaydımın ana sayfa ve bilgisayar katagorisinde görünmesini sağlamasıdır.Sizde blogunuzda bir yayın oluşturun ve katogorilemek istediğiniz bir etiketi yayınınıza girin.


 2)Bağlandı Listesini Blogunuza Yerleştirmek

Blogger Yönetim Panelinden Sol tarafta Bulunan YERLEŞİM sekmesine alttaki resimdeki gibi tıklıyoruz.Daha Sonra menüleri görüntülemek istediğimiz bir alanda gadget ekleye tıklıyoruz.:(ben daha önceden bu özelliği eklediğim için yukarda katogoriler olarak gözükmekte)


Gadget ekleye tıkladıktan sonra açılan sayfada bağlantı listesi ekle gadgetini bulup alttaki resimdeki gibi tıklıyoruz ve BAĞLANTI LİSTESİ blogumuza yerleşmiş oldu.Diğer bir adım olan bağlantı listesi yapılandırmaya geçiyoruz


3)Bağlantı Listesini Yapılandırmak

Gadget ekleye tıkladıktan sonra karşımıza alttaki resimdeki gibi bir sayfa açılması gerekli burdan ilk başta gatget başlığını girebiliriz örneğin ben katagoriler diye bir başlık girdim.

Daha sonra blogumuzu normal şekilde açıyoruz ve alttaki resimdeki gibi oluşturduğunuz yayının alttarafında bulunan etiketler kısmından menü olarak kullanmak istediğiniz etiketi tıklıyorsunuz.



 Tıkladığımız etiketin linkini alttaki resimdeki gibi tamamen şeçip kopyalıyoruz


Kopyaladığımız linki Bağlantı listesi yapılandırdığımız sayfada alttaki resimdeki gibi yeni site url'Si yazan yere yapıştırıyoruz yeni site adı yazan yer ise menümüzün hangi isimle gösterileceğini ifade eder ben bilgisayar diye girdim ve kaydete basıyoruz.Buişlemi yatıktan sonra yeni yayınlayacağınız kayıtta BİLGİSAYAR  etiketini kullanırsanız kaydınız o sayfada görüntülenecektir.Eklemek istediğiniz diğer menüleride bu şekilde girebilir ve blogunuzu sayfalara bölmüş olursunuz.Sormak istediklerinizi lütfen yorum olarak paylaşın...


Yorumlar

  1. ya hocam bir yardım edin bişey anlamadım dedğinizden ati8783@hotmail.com

    YanıtlaSil
  2. tam olarak nerede sorun yaşadığınızı belirtirseniz yardımcı olabiliriz.

    YanıtlaSil
  3. hocam yayını yazarken arakma açıklaması menüsünü bulamadım (konumun altında) bende yok bu yüzden galiba hata veriyor bu konuda yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
  4. arama açıklaması menüsü yayın yazdığın yerin sol alttarafında bulunuyor üstüne gelip tıkladığınızda pencere büyür.

    YanıtlaSil
  5. merhaba, ben uygulamayı denildiği gibi uyguladım, sayfalara ayırdım. fakat böldüğüm menülerden birini tıkladığımda ;"Hata! Google Chrome http sitesini bulamadı" ibaresi çıkıyor ve açılmıyor. ne yapmalıyım?

    YanıtlaSil
  6. ben simdi bu sizinde deginiz gibi ytaptım ama sıkıntı su ben tıkaldıgımda orada birşeyler gormek istiyorum ana sayfamdan farklı

    YanıtlaSil
  7. Merhaba, hazır tema indirdiğim için bulunan kategorileri kendi isteğime göre değiştirdim. Fakat postlarımı etiketlediğimde ilgili kategori sayfasında hiçbir şey görünmüyor. Yukarıda anlattığınız şekilde de bağlamaya çalıştım ama olmadı. Yardımcı olabilir misiniz?

    YanıtlaSil

Yorum Gönder